Montserrrat Agulla, Paret o similar

Aa) La Codolosa 3 (6) Aa) La Codolosa Central (18) Aa) La Codolosa Dreta (Est) (7) B) Ag 422 (1) B) Ag. Mare (2) B) Agulla Antoni Rosich (1) B) Agulla del Mirador (4) B) Agulla del Pla dels Ocells (2) B) Agulla dels Espeleolegs (1) B) Agulla dels Set (2) B) Agulla Dionis (1) B) Agulla Manolito Garcia (1) B) Bacallà (1) B) Bessona Inferior (1) B) Bola de la Partio (1) B) Boteruda (1) B) Boteruda del Gra (2) B) Camell de Sant Jeroni (2) B) Cap d'en Calventus (2) B) Cap de Guerrer (2) B) Cap de Mort (3) B) Cap del Serrat de S. Joan (1) B) Cara de Mico (7) B) Caragolet (2) B) Carnavalada (2) B) Contrafort de la Palleta Est (2) B) Contrafort de Sant Pau Vell (2) B) Contrapuntal de l'Albarda Castellana (2) B) Cota 339 (2) B) Cua de Bacallà (2) B) Dels Tres o CNT (3) B) El Barretet (2) B) El Bisbe (2) B) El Cavall Bernat (1) B) El Farao (1) B) El Faraonet (1) B) El Frare de Baix (1) B) El Gerro (2) B) El Lloro (1) B) El Pas del Príncep (1) B) El Pingüi (3) B) El Porró (1) B) El Rave (1) B) El Setrill (2) B) El Timbaler del Bruc (2) B) El Xumet (3) B) Els Estalvis del Porró (1) B) Els Graus (5) B) Enclusa de Frares (2) B) Escorpí (2) B) Frare de Baix del Clot de la Monica (2) B) Frare Gros (2) B) Ganivet dels Diables (1) B) Gegant Encantat (2) B) Gorra Frigia 1 (9) B) Gorra Frigia 2 (7) B) Gorra Marinera (4) B) L'Aglà (2) B) L'Anec (1) B) L'Arbret (2) B) L'Elefant (1) B) L'Esquelet (1) B) La Bandereta (2) B) La Boleta del Portell Estret (1) B) La Cadireta (1) B) La Cajoleta (2) B) La Corona de La Reina (4) B) La Doble (2) B) La Granota (1) B) La Inclinada (2) B) La Mamella (3) B) La mamelleta (1) B) La Momia (1) B) La Momieta (1) B) La Monja (2) B) La Nina (2) B) La Palleta (2) B) La Palleta baixada (1) B) La Panxa del Bisbe (2) B) La Paparra (2) B) La Pastereta (8) B) La Pelada (1) B) La Peluda (1) B) La Portella Petita (1) B) La Prenyada (2) B) La Presidenta (2) B) La Proa (2) B) La Reina (4) B) La Saca Gran (2) B) La Salamandra (2) B) La Talaia dels Enginyers (2) B) La Trumfa (1) B) La Xepa (2) B) Magdalena Inferior 1 (5) B) Magdalena Inferior 2 (2) B) Magdalena Superior 1 (5) B) Magdalena Superior 2 (4) B) Mirador dels Ermitans (2) B) Miranda de Can Jorba (6) B) Miranda de la Portella (1) B) Miranda de les Boïgues (4) B) Miranda de les Magdalenes (3) B) Miranda de Sant Benet (1) B) Miranda de Sant Joan (4) B) Miranda de Sant Joan Est (1) B) Miranda de Sant Onofre (3) B) Miranda de Sant Pere (10) B) Miranda de Santa Magdalena (1) B) Miranda del Pas dels Francesos (3) B) Miranda del Princep (2) B) Montgros (2) B) Mur Encaixonat (1) B) Pared de l''Esperança (2) B) Paret de Diables (1) B) Paret de l'Aeri (1) B) Paret del Pont (2) B) Paret dels Trons (1) B) Placa Roofs (2) B) Plecs del Llibre (1) B) Pollego Oest (2) B) Portella Petita (2) B) Portella Superior (4) B) Processó dels Monjos (2) B) Punta Pam a Pam (2) B) Ratpenat (2) B) Roca De Sant Cugat (2) B) Roca de Sant Martí (2) B) Roca de Sant Salvador (1) B) Roca dels Col.leccionistes (2) B) Roca dels Corbs (2) B) Roca dolça (2) B) Roca Gran de la Portella (1) B) Roca Gris (2) B) Salvat Papasseit (1) B) Salvat Papasseit B) Bacallà (1) B) Sant Jeroni Oest (2) B) Savina Inferior (1) B) Sense Nom (1) B) Sentinella (2) B) Serrat de les Garrigoses (2) B) Serrat de les Onze (4) B) Serrat del Moro (1) B) Serrat del Muntaner (8) B) Serrat dels Monjos (3) B) Serrat dels Tudons (2) B) Talaia Gran (1) B) Tonsura - La (1) B) Ullal de La MAgdalena (5) B) Veïna del Gerro (2) B) Veïna del Musclet (1) B) Xepa - La (1) B)Serrat de les Onze (1)

divendres, 2 de febrer de 2018

Joc de Nens

17-01-2018
Collbató
Els Grau (Fra Garí)
Via :  Joc de Nens entrant per l’Avi Joan
Poquet a poquet anem fen camí avui passem una bona estona al bar, com sempre, i es que som una bona colla i surten les histories típiques dels avis i les seves parides degudament inflades, que si no, no tindria gracia i lo be que ens lo passem....?
El Martí al  L - 2
Com que avui l’Esteve me ha tornat a deixar penjat el "Lolo"  be al meu recat, es un sant, així que faig el meu cigaló degudament acompanyat del corresponent fum.....
Això no se acaba mai ....
El Guillem al  L - 4  (foto Martí)
Amb el Martí decidim anar a fer una via que Ell no ha fet i que es prou senzilla per que sigui un dia moooolt plaent ....
En aquesta ocasió lo ensarrono de valent i començo Jo el primer llarg, així em tocarà el segon de la segona part ..... mira que me ha estat fàcil......
L - 5
Ell fa el segon puja sense problemes, la corda passa la senyal dels 30 metres i segueix ..... be ..... ja deu esta muntant la reunió .... segueix passa la senyal de 45 metres i segueix, el crido no em sent .... ara caic ... se ha saltat la reunió i esta fent el flanqueig de canvi de via ...... serà Sr C...
L - 6  (foto Martí)
Arriba el final de la corda i seguim sense sentin-nos .... ànim surto amb molta precaució i em de fer uns metres els dos alhora ...... no agrada .....
Me la ha tornat a colar, el llarg maco li torna a tocar a Ell, i Jo que pensava que per una vegada lo havia ben ensarronat ....!!!!!!! no puc amb ell ......
L - 7
Situació  :  Al sortir de Collbató ho tenim just al davant, seguim un marcat amí que passa per el peu del llom del primer llarg (camí amb marques blaves i blanques), donem la volta al llom i pugem per la seva dreta (sentit marxa) fins una rapissa de terra, a sobre veurem, a uns 4 metres, una reunió. Es fa els dos primers llarg de la via "L’Avi Joan" per després fer un flanqueig cap a la nostre dreta, al inici tornem a trobar les senyals de pintura, quant aquestes tirant amunt nosaltres em de seguir flanquejant cap a la dreta una petita baixada de 2/3 metres i una mica mes de flanqueig fins una baga en un pont de pedra, aquí comença la via "Jocs de Nens"

Primer llarg  :   Remuntem uns pocs metres fins la reunió que es veu i la aprofitem per assegurar-nos a partir de aquí tot el llarg te una tendència a la dreta, sempre queda una mica per sota del llom i de una xapa es veu la següent, pedra extraordinària i grau amable, un cop al replà anem a la dreta al peu de petit esperó a on trobem dos xapes ens la que fem la reunió. 30 metres, 4 xapes, IIIº /  IIIº+ / IIIº / Iº
Segon llarg  :   Recte amunt un pitó casolà ens marca el camí Un pas per mirar-lo un altre rapissa  una xapa per assegura un altre pas, ara un tram mes còmode per arribar a un ressalt correctament assegurat, desprès quasi caminat fins a la pedra del davant a on esta instal·lada la reunió. 30 metres, 1 pitó 2 xapes, IVº / IIIº / IVº.
Tercer llarg  :   Quasi caminat capa la dreta (mirant la paret) primer baixar una mica, al inici seguim unes marques de pintura blaves i blanques, quant aquestes tirant clarament a munt les deixem i seguim flanquejant, baixem uns 2/3 metres amb el cul a terra i desprès seguim flanquejant, donem la volta a un petit llom i veiem una baga en un pont de roca, petit replà per fer la reunió. Ara estem al inici de la via "Jocs de Nens". Uns 60 metres, caminat / Iº / caminant.
Quart llarg  :  Una bonic placa ajaguda amb roca extraordinària, trobem un pont de pedra que a vegades te un cordino i de vegades no el te, mes amunt una xapa assegura el pas mes delicat de aquest llarg. 20 metres, 1 xapa 1 pont, IIº / IIIº / IIIº+ / Iº
Cinquè llarg  :  Bonica placa de sortida que se ha de mirar per arribar a la primera xapa, desprès un enorme forat a la dreta ens ajuda a pujar fins sota un llavi, uns passos a l’esquerra i desprès amunt amb un passet mes intens (pedra a controlar) desprès amb mes facilitat, fins l’entrada a la reunió que també se ha de mirar. 15 metres, 3 xapes, IVº+ / IVº / IVº+ / IVº.
Sisè llarg  :  Arribar a la primera xapa te el seu pas interessant desprès es puja per placa, una mica a l’esquerra, fins a sota de uns ressalts amb pedra a controlar, les dues sabines que hi aviant ant desaparegut i es pot posat un parell de friends, un cop superat el segon se arriba al cap de munt de una petita agulla, reunió de dues xapes als peus. 15 metres, 1 xapa, IVº+ / IVº / IVº+-IVº.
Setè Llarg  :  Travessem els 4/5 metres de arbrat que ens separat de la placa del davant tot caminant, trobem una xapa per si volem fer reunió, si no la fem es millor no xapar per evitar fregaments, bonic final per la via, bona pedra i grau amable. 15 metres, 1 xapa,  IIIº / IIIº+.
Baixada  : Des de la reunió pujar un parell de metres, a la nostre esquerra veurem les senyals blaves/blanques, seguir-les fins el camí de les Bateries i despres cap baix fins el poble de Collbato.
Per l’aproximació, descens i mes informació anar al següent enllaç :